successstories_detal.png
Lody Koral

Narracje wideo o nowościach produktowych Marki

Od kilku lat dyskutuje się o tym, czy wideo w digitalu wyprzedzi telewizję pod względem czasu przeznaczanego na konsumpcję. W ostatnim czasie wyraźnie widać, że treści wideo zdominowały przestrzeń digital – ilość wideocontentu wśród wszystkich treści opublikowanych online w 2022 roku Cisco oszacowało na 82%. Nic dziwnego – z rozmaitych statystyk i badań wynika, że wideo jest formą najchętniej konsumowaną przez użytkowników i najbardziej wspieraną przez algorytmy Social Media. Do tego dochodzi wciąż rosnąca popularność TikToka, YouTube’a czy formatu Reels na Instagramie, który wkracza również na Facebooka. Instytut Forrester Research prognozuje, że udział wideo online za 5 lat wzrośnie z 21,2% do 34,3% i tym samym wyprzedzi telewizję.

W Veneo również dostrzegamy zmianę – jeszcze do niedawna tworzone przez nas treści wideo były uzupełnieniem czy też dodatkiem do tych pisanych lub statycznych grafik. Obecnie to wideo staje się oczywistym formatem przy planowaniu działań marketingowych. Jego przewagą jest łatwa konsumpcja związana również z multiscreeningiem oraz możliwość opowadania historii, które angażują konsumentów. W końcu za pomocą wideonarracji jesteśmy w stanie zbudować story, które przybliży świat marki, skutecznie dotrze do użytkowników i sprawi, że chętnie zanurzą się w tym świecie.

Wideonarracje dla Marki Lody Koral 

W przypadku Lodów Koral – Marki, dla której przez lata współpracy opracowaliśmy wiele treści wideo, głównie wideo animacji, prawdziwym gamechangerem był zeszłoroczny spot dla najważniejszej dla klienta nowości produktowej – lodów Slick. 

Spot był częścią akcji specjalnej i został opublikowany we wszystkich mediach społecznościowych marki, spotykając się z bardzo pozytywnym odbiorem. 

Więcej na temat akcji dowiesz się z case study „Kampania pełna fejmu”

Zrealizowaliśmy story wokół lodów, opowiadając nie o ich walorach kompozycyjno-smakowych – animacja miała przede wszystkich zrobić wrażenie na młodzieży, zahipnotyzować ich, wzbudzić ciekawość i pożądanie w stosunku do produktu. To był odważny spot!

Postawiliśmy na stylistykę retrowave i odniesienia do świata gamingu, ponieważ tak pozycjonowany był Slick. Animację wykonaliśmy w technice 3D, ważnym elementem była muzyka, która zbudowała mood i podkreśliła charakter produktu.

Ten spot sprawił, że zdobyliśmy kolejny level – nieczęsto produkcje 3d realizują agencje digitalowe, zwykle zajmują się tym domy produkcyjne z ogromnym zapleczem i sztabem specjalistów. Mając odpowiednie kompetencje i specjalistów z pożądanymi umiejętnościami, podjęliśmy to wyzwanie i dzięki temu byliśmy dobrze przygotowani na kolejne…

Spot „Slick it, Lick it” z 2022 roku został bardzo dobrze przyjęty przez grupę docelową oraz wewnętrznie przez firmę Koral. Marka udowodniła, że można opowiadać o produkcie bez podkreślania jego właściwości fizyczno-funkcjonalnych i taka opowieść zdobywa serca konsumentów. Wspólnie z Klientem zdecydowaliśmy, że prezentacja nowości produktowych w sezonie 2023 będzie oparta właśnie na formacie wideo. 

Zadanie agencji

6 spotów dla tegorocznych nowości, lody dla różnych grup docelowych, różny design opakowań, ale wciąż jedna Marka – naszym zadaniem było stworzenie reklam wideo, które oddadzą charakter produktu, będą interesujące dla konkretnej grupy docelowej, a przy tym spójne z Marką Lody Koral i Grand.

Proces kreatywny rozpoczęliśmy od zbudowania konceptu ogólnego. Zapoznaliśmy się z każdym produktem i wspólnie z klientem omówiliśmy pozycjonowanie poszczególnych lodów. Oczywiście należało wyjść od założeń strategiczno-kreatywnych Marki. 

Lody Koral są po to, żeby dostarczać błogie chwile, więc esencją spotów dla Burzy i Chmurki, Vibesów oraz Soo Milkera miała być radość i dobra zabawa… Z kolei w spotach lodów Grand od Marki Koral należało wydobyć zmysłową przyjemność, która stanowi clue tej linii produktów. I tak np. rożek Grand Cone, jego opakowanie zainspirowało nas do tego, by w spocie stworzyć nastrój znany z filmów Jamesa Bonda – tajemniczy facet, nowoczesna elegancja, innowacyjność… 

Grand Almond – w tym przypadku nastrój zmysłowości oddaliśmy poprzez nawiązania do charakterystycznego dla opakowań stylu retro. Celem było zbudowanie story z perspektywy zmysłowej, bardzo urzekającej kobiety, która zaprasza do swojego świata. „Daj się ponieść migdałowej pokusie!” – oto przekaz Marki.

Grand Gingerbread to znowu świat dojrzałej, powabnej kobiety z elementami pikanterii, które akcentują smak piernika… 

Na etapie tworzenia konceptu na ten spot należało myśleć o takich szczegółach jak muzyka, głos lektorki czy kolory, bo to właśnie szczegóły miały zbudować pożądany mood.

Zupełnie inny świat należało zbudować w przypadku lodów Soo Milker – to przebojowe, jedyne na rynku lody mleczne, dostępne w wersji Classic, Chocolate o Friut, w pysznych polewach. Pomysł na wideonarrację powstał na bazie popularności pokazywania rozmaitych procesów „od kuchni". W tym spocie Marka Lody Koral pobudza dziecięcą wyobraźnię do próby wyobrażenia sobie jak wygląda proces produkcji lodów. Stworzony przez nas obraz przypomina fabrykę z filmu „Charlie i fabryka czekolady" tylko w estetyce dopasowanej do obecnych trendów.

W przypadku lodów Vibes postawiliśmy na nowoczesny, dyskotekowy vibe. W końcu Vibes to nie są zwykłe lody familijne – to pyszne wibracje w 5 smakach, aby wspólnie cieszyć się tym wybranym. 

Spot dla lodów Burza i Chmurka to nasza wisienka na torcie! Ta produkcja było dla nas wyzwaniem, bo należało pogodzić świat Marki Lody Koral i styl influencerów. 

Rezultatem jest radosny, bardzo pozytywny spot, który szybko podbił SoMe – kilka dni po uruchomieniu kampanii launchowej, jeszcze przed sezonem lodowym, odnotowaliśmy spektakularne wyniki reklam

  • 0,003 zł za aktywność związaną z reklamą wideo opublikowaną na Facebooku
  • 0,01 zł za aktywność związaną z Reelsem na Instagramie

Przypominamy, że według Sotrender średnia wartość wskaźnika CPC (cost-per-click) dla reklam na Facebooku i Instagramie wynosi 72-89 gr (w zależności od miesiąca).  

  • 328 godzin, 11 minut i 58 sekund – łączny czas odtwarzania 30-sekundowej reklamy wideo na TikToku
  • i  – jak to bywa w przypadku hitowych produktów Marki – tysiące wiadomości poszukiwaczy i oznaczeń zdobywców… 

Jak wyglądała produkcja spotów?

Mając koncept kreatywny i zdefiniowane pozycjonowanie poszczególnych produktów, przystąpiliśmy do opracowania konceptu wizualnego. Na tym etapie należało zdecydować jakie techniki wykorzystamy w naszych spotach. Od początku zakładaliśmy produkcję w 3d, techniki mieszane lub tylko wideo.

W przypadku 3d wyzwaniem było stworzenie tekstur i płynów – szczególnie wymagające było zwizualizowanie płynnej czekolady.  

W takich momentach wykonywaliśmy rozmaite eksperymenty – to pozwoliło nam zweryfikować możliwości i dzięki temu wiedzieliśmy co zadziała najlepiej. Znając możliwości, mogliśmy przystąpić do opracowania scenariuszy – scena po scenie.

Scenariusze zostały przeniesione na moodboardy, powstały pierwsze szkice, storyboardy, animatic, a na koniec testowe rendery i najlepszy etap, czyli właściwa produkcja.

Równolegle do prac w technice 3d, realizowaliśmy zdjęcia wideo. Spot Grand Gingerbread w całości nagrywany był kamerą, więc należało zbudować odpowiednie sety. W tym przypadku wyzwaniem również okazała się czekolada i moment wynurzania się z niej loda. Ten efekt osiągnęliśmy dzięki wielu eksperymentom. 

Pracując nad spotem dla Burzy i Chmurki, który wykonaliśmy technikami łączonymi (wideo + animacja 3d), podjęliśmy próbę wdrożenia rozwiązania z zakresu AI, pozwalającego na wycięcie ruchomych obiektów z tła. Narzędzie nie podołało, dlatego znaleźliśmy własne rozwiązanie.

Szczegóły, które budują jakość

Warto dodać, że wyprodukowane przez nas spoty nawiązują do pewnych trendów, jakie w ostatnim czasie przejawiają się w świecie designu. Wraca moda na maksymalizm, dlatego w spocie dla Burzy i Chmurki postawiliśmy na nadmiar oraz proste, celowo niedopracowane elementy. Soo Milker to znowu trend satysfakcjonujących animacji, które użytkownicy z zaangażowaniem śledzą, bo z jakichś powodów ich relaksują. 

Trzeba również wspomnieć o roli muzyki i dźwięków, które są niemal tak samo ważne jak obraz – budują nastrój i akcentują ważne momenty. Doskonale widać to w animacji Soo Milker, ale i spocie Grand Cone, gdzie muzyka od razu wprowadza w klimat w stylu filmów o Jamesie Bondzie.

Oprócz kultowego agenta 007 w spotach znajdziemy inne elementy popkultury. Fabryka lodów, którą stworzyliśmy dla Soo Milkera dzieciom będzie kojarzyć się z grami, starsza młodzież i dorośli znajdą w reklamie nawiązania do popularnych seriali z platform streamingowych takich jak Netflix czy HBO – ścieżka dźwiękowa przywołuje skojarzenia z serialem „Biały Lotos", natomiast klimat i warstwa estetyczna może kojarzyć się z serialem „Squid Game". Podkreślamy przy tym, że nie zawsze są to nawiązania bezpośrednie. Jesteśmy zanurzeni w kulturze, znamy rozmaite elementy popkultury i na swój własny sposób, korzystając z własnych zasobów, odczytujemy rozmaite kody. Jeśli w spotach Lodów Koral użytkownicy odnajdą jeszcze inne, znane im teksty kultury, będzie to dla nas ogromna wartość. 

Spoty można oglądać na wszystkich platformach social mediowych Marki Lody Koral, a 2 z nich trafiły do telewizji.

Wrażenia użytkowników są bardzo pozytywne, feedback od Klienta również i jest to dla najlepsze podsumowanie naszej pracy. Biorąc pod uwagę czas i zasoby, czyli 30 dni i kilkuosobowy zespół designerów, moviemakerów oraz copywriterów, zrealizowaliśmy naprawdę dobry projekt. Pozostaje powiedzieć: więcej takich wyzwań!