Kolejną część naszego podsumowania mijającego roku w branży social media stanowią komentarze menedżerów z agencji marketingowych. Wypowiadają się przedstawiciele takich firm jak m.in. Truly, MEC, Whites, FaceAddicted, LifeTube i BrandLab. Na kolejnych podstronach wypowiedzi menedżerów z firm Mint Media, Lyrebird by They.pl, Pitted Cherries, Socialyse, Veneo, Content House, Hotchili Digital, MEC, Whites, Deloitte Digital, LifeTube, Kamikaze, GetHero, FaceAddicted i BrandLab.

 

Aleksandra Żywińska, social media specialist w Veneo Natalia Nowak, PR&marketing Specialist w Veneo

0222744525758ad4d5bc32f5.png

Wydarzenie roku

Wydarzenie roku Wybory w USA Na kilka dobrych tygodni temat wyborów w Stanach Zjednoczonych zawładnął całym internetem. Oficjalne wystąpienia kandydatów na prezydenta, nigdy nie cieszyły się taką popularnością, jak konfrontacje Donalda Trumpa i Hillary Clinton, a przy okazji przysporzyły popularności mężczyźnie w czerwonym swetrze! Temat wyborów wzbogacił media społecznościowe o nieskończone ilości nowych memów oraz gifów. Po raz pierwszy na taką skalę mogliśmy obserwować głosowanie poprzez live-streaming i reakcje na Facebooku. Nieprawdziwe informacje dotyczące wyborów powielane przez użytkowników social mediów, z jednej strony pokazały niesamowitą siłę buzz marketingu, z drugiej potwierdziły istotny wpływ kanałów społecznościowych, na otaczającą nas rzeczywistość. Do tego nikt nie prowadził jeszcze Twittera tak, jak Donald Trump. ;)

 

Sukces roku

Allegro - „Legendy Polskie” Nawiązanie do polskich tradycji, wykorzystanie legend i muzycznych hitów. Allegro z „Legendami Polskimi” zgrabnie wykorzystało to, co Polacy kochają najbardziej, ukazując przy tym swoją nowoczesną stronę. Filmy reklamowe godne miana oscarowych produkcji? Jak najbardziej. A na koniec roku wisienka na torcie od Allegro - viralowa świąteczna kampania sprawia, że nawet twardzielom kręci się łezka w oku.

 

Porażka, rozczarowanie roku

Marki, które wciąż nie potrafią w Facebooka. Wydawałoby się, że minęło wystarczająco dużo czasu, by każda marka nauczyła się, co na Facebooku warto, a co nie. Niestety. Widać, że niektórzy nie uczą się ani na cudzych ani na swoich błędach. Publikowanie treści nieprzekładających się na wizerunek marki, organizowanie nielegalnych loterii na profilach czy niesprawiedliwych konkursów. Walcząc o coraz większe zasięgi można zapomnieć jak łatwo o wizerunkowy kryzys.

 

Człowiek roku

Krzysztof Gonciarz. Niezwykle udana współpraca z firmą Intel, niebagatelne wsparcie fanów uzyskane na Patronite i zdobyte nagrody. Krzysztof Gonciarz niewątpliwie umocnił w tym roku swoją pozycję - nie tylko na YouTube. Brak wolnych miejsc na spotkaniach z Fanami podczas przyjazdu do Polski pokazał, że ludzie naprawdę doceniają to, co robi i chętnie spotykają się z nim nie tylko w internecie. Wpływy Gonciarza sięgają jednak coraz dalej. To już nie tylko kanał vlogowy, zapytaj Beczkę i TheUwagaPies, ale również szybko zyskujący na popularności kanał Kasi - Fifty na Pól.

 

Serwis, kampania, projekt roku

„Chce się Ż” (Żywiec). Każdy w Polsce wie, że żona bez ż, to tylko ona. Wszechobecne Ż zalało skutecznie nie tylko internet. Bazując na chwytliwych hasłach i operując grami słownymi, kampania zyskała sympatię internautów. Mądrości życiowe serwowane przez Żywiec towarzyszyły nam przez cały rok. Marka również udowodniła, że hejterzy im nie straszni. Co jak co, ale prowadzić komunikację w social mediach to Żywiec potrafi!

 

Premiera, nowość roku

Zmiany na Facebooku - sklep, katalog produktów, nowy remarketing. Facebook się nie ogranicza i śmiało sięga po swoje również w zakresie, który wydawałoby się, wcale nie należy do niego. W tym roku otrzymujemy mocno odświeżony wygląd profili, dostosowany pod e-commerce. Skoro i tak kupujemy w Internecie, czemu nie możemy robić tego poprzez Facebooka? Intuicyjne umieszczenie produktów pod postami ułatwi dokonanie wyboru i skróci drogę zakupu. Kolejny kawałek tortu dla Marka Zuckerberga? Na to wygląda!

 

Trend roku - live streaming

Odpowiedzią na naszą potrzebę bycia na bieżąco, a najlepiej w kilku miejscach naraz, stał się live-streaming!  To reakcja na potrzebę użytkowników Internetu, którzy oczekują wiarygodnego i bardziej osobistego przekazu. Live-streaming znalazł swoich zwolenników wśród social media ninja, coachów, infuencerów, czy marek prowadzących dedykowane akcje (np. kalambury na żywo, gotowanie z zaangażowaniem użytkowników Facebooka). Kreatywne połączenie live-streamingu i reakcji na Facebooku - od wielkiego boomu na głosowanie w każdej dziedzinie (którego to notabene Facebook stara się pozbyć) po odkrywanie zasłoniętego reakcjami obrazka. Uwaga, ten trend przybiera na sile!

 

Więcej

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/social-media-podsumowanie-2016-roku-prognozy-na-2017-agencje